|
|
|
@ -79,9 +79,24 @@ K~dispozici je
|
|
|
|
|
\item Vyhýbejte se složitým větám, potažmo souvětím (a~spoustě
|
|
|
|
|
závorek (že?)), jakož i dlouhatánským odstavcům.
|
|
|
|
|
\item Nepište detektivky. Hned řekněte, že vrah je zahradník.
|
|
|
|
|
\item Zamyslete se nad pořadím. Dopředné odkazy radši ne.
|
|
|
|
|
\item Pište jednotně.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\begin{frame}{Jazykové zákoutí 2}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Rozmyslete si, pro koho píšete:
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Pro kolegu matfyzáka (oponent, váš spolužák, \dots)
|
|
|
|
|
\item Čtenář má obecné informatické vzdělání (není třeba definovat graf),
|
|
|
|
|
ale není expertem přes váš obor.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item Zkuste si text přečíst nahlas.
|
|
|
|
|
\item Testujte na lidech.
|
|
|
|
|
\item Vnímejte, jak píši jiní. Ale s~rozmyslem.
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
@ -103,7 +118,7 @@ K~dispozici je
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\end{frame}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\begin{frame}{Citace}
|
|
|
|
|
\begin{frame}{Citace: Co a jak}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\begin{itemize}
|
|
|
|
|
\item Za~cizí myšlenky se nestyďte, ale správně je citujte.
|
|
|
|
@ -111,7 +126,7 @@ K~dispozici je
|
|
|
|
|
\item Použité věty, algoritmy, důkazy
|
|
|
|
|
\item Celá pasáž cizího textu -- měla by být jasně ohraničena
|
|
|
|
|
\end{itemize}
|
|
|
|
|
\item Odkazy: \uv{$\,$O~temnu píší jak Balcar se Štěpánkem [1], tak Jirásek [2].}
|
|
|
|
|
\item Odkazy: \uv{$\,$O~{\it temnu\/} píší jak Balcar se Štěpánkem [1], tak Jirásek [2].}
|
|
|
|
|
\item {\bf Špatně:} \uv{$\,$Jak najdeme v~[3]}
|
|
|
|
|
\item Číslování: abecedně nebo podle pořadí odkazování
|
|
|
|
|
\item Alternativně: [BŠ2005]~~~(hodí se, máte-li odkazů hodně)
|
|
|
|
|